catching the lakedance vibeTwee keer per jaar staat het evenemententerrein van Aquabest in het teken van dancefestival Lakedance. Elke editie trekt zo’n 18.000 party animals die een geweldige dag willen beleven. De organisatie van Lakedance heeft Cameraden Media gevraagd om alle highlights van deze dag vast te leggen in de vorm van een dayrecap, stagerecaps, thema- en stijlvideo’s en een berg aan videocontent voor social media. |
a whole lot of contentLakedance betrok onze Cameraden al in de beginfase bij het project om mee te denken in het creatieve proces. Waar het binnen de festivalbranche gebruikelijk is om één lange aftermovie te maken, kozen we er nu bewust voor om een aantal korte recap video’s te maken. Ons team voor Lakedance bestond uit 19 Cameraden: een producent, een editor, 6 camerateams, een droneteam en een craneteam. Een uitgebreid draaiboek met draaischema’s, communicatierichtlijnen en taken zorgden ervoor dat elk teamlid wist wat hem tijdens deze hectische draaidagen te wachten stond. |
Project Highlights
Het droneteam stond in rechtstreeks contact met de luchtverkeersleiding van Eindhoven Airport, omdat het evenemententerrein van Aquabest op de aanvliegroute ligt. Daarnaast lag de uitdaging in dit project in de snelheid van opleveren. De dayrecap moest namelijk de volgende dag om 12.00 uur online. Alle geschoten beelden op de festivaldag werden direct door de editor verwerkt om een strakke recap te maken. Met 18.000 bezoekers, meerdere podia en ontelbare mooie momenten was het een flinke opgave om alle content te verwerken. Het resultaat? We knocked it out of the park.
Dit zeggen onze klanten
Yosh Hoezen – First Vision
“Vanaf het eerste moment geïmponeerd door de professionaliteit, snelheid en kundigheid waarmee Cameraden de projecten van First Vision aanpakt. Altijd met nieuwe ideeën, betere cuts en snelle edits. Meedenkend en gretig om te presteren, maar daarnaast ook gewoon leuke jonge honden die snappen wat er gevraagd wordt.”